«از شهر تا منطقهی شهری» گزارههایی سیاستی را شامل میشود که اساس چشمانداز فضایی جدید هلسینکی را شکل میدهند. برای اولین بار در تاریخ هلسینکی، اصول هدایتکننده توسعه آتی، از محدودهی شهری فراتر رفته و کل منطقه را به صورت یکپارچه مدنظر قرار میدهد. این طرح، روابط اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی و همچنین اثرگذاری فیزیکی آنها را بر توسعه کلانشهری در 30 سال آینده مشخص میکند. این روابط در هم تنیده در قالب مجموعهای از سیاستهای حول مسائل کلیدی فعالیتهای تجاری، مسکن، منظر شهری و ساختار منطقهای تبیین میشوند. این سیاستها، چارچوب فضایی راهبردی برای هدایت توسعه آتی را تشکیل میدهند.
طرح راهبردی آمایش شهر هلسینکی، یک راهبرد برای توسعهی فضایی منطقهی شهری است و شامل مجموعهای از سیاستهای توسعه و چهارچوبهای طرح آمایش است. این سند برای هر دوره از شورا تهیه میشود، معمولاً هر چهار سال یکبار. طرح آمایش، آیندهی منطقهی شهری و نیازهای توسعهای آن را مورد تحلیل و بررسی قرار داده و «چشماندازی» از اصول کلی توسعهی فضایی منطقهی شهری را برای سه دههی آتی ارائه میدهد.
«چشم انداز»، متشکل از مضامین کلیدی است که در قالب سیاستهای فضایی تدوین شده است. در ادامه این راهبردهای فضایی مجموعهای از سیاست ها را ذیل سرتیتر هر یک از مضامین کلیدی قرار میدهند. در عین حال سیاست ها، نیازهای فیزیکی رشد شهر و نیازهای جمعیت را در سطح ساختار منطقهی شهری نشان میدهد. در واقع این جمعیت و نوآوریهای اقتصادی است که محرک تحول هستند. سیاست ها به برنامههایی از نوع پروپزالهای توسعهای (Development Proposal) ترجمه میشوند که بهواسطه نقشهها، رابطه بین مضامین کلیدی را به نمایش میگذارند. در مجموع، نقشهها نشان می¬دهند که چگونه باید پیشنهادات در طی زمان پیادهسازی شوند تا چشم انداز فضایی هلسینکی تحقق یابد.
بازگشت به محصولات
بیست و چهار سبک تاریخی طراحی باغ
۱۳۱۰۰۰ تومان
از شهر تا منطقهی شهری. برنامهی راهبردی آمایش شهر هلسینکی
۹۶۰۰۰ تومان
«از شهر تا منطقهی شهری» گزارههایی سیاستی را شامل میشود که اساس چشمانداز فضایی جدید هلسینکی را شکل میدهند. برای اولین بار در تاریخ هلسینکی، اصول هدایتکننده توسعه آتی، از محدودهی شهری فراتر رفته و کل منطقه را به صورت یکپارچه مدنظر قرار میدهد. این طرح، روابط اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی و همچنین اثرگذاری فیزیکی آنها را بر توسعه کلانشهری در 30 سال آینده مشخص میکند. این روابط در هم تنیده در قالب مجموعهای از سیاستهای حول مسائل کلیدی فعالیتهای تجاری، مسکن، منظر شهری و ساختار منطقهای تبیین میشوند. این سیاستها، چارچوب فضایی راهبردی برای هدایت توسعه آتی را تشکیل میدهند.
موجود در انبار (فعال برای پیش سفارش)
0
People watching this product now!
شناسه محصول:
Book-34-1-1
دسته: کتاب
برچسب: Helsinki, آمایش سرزمینی, برنامه ریزی, برنامه ریزی راهبردی, برنامهریزی شهری, طراحی منظر, عینی-ذهنی, منظر, منظر ایرانی
توضیحات
توضیحات تکمیلی
وزن | 80 گرم |
---|---|
ابعاد | 21 × 15 × 1 میلیمتر |
نویسنده | , , |
قطع | |
نوع چاپ | |
ناشر | |
نوع جلد | |
تعداد جلد | |
تعداد صفحات | |
سال انتشار | |
محل انتشار | |
مترجم | , |
نظرات (0)
اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “از شهر تا منطقهی شهری. برنامهی راهبردی آمایش شهر هلسینکی” لغو پاسخ
محصولات مشابه
انتخاب گزینه ها
This product has multiple variants. The options may be chosen on the product page
رنگی
سیاه و سفید
Architecture, Travel and Learning
۷۷۰۰۰ تومان–۱۶۲۰۰۰ تومان
انتخاب گزینه ها
This product has multiple variants. The options may be chosen on the product page
رنگی
سیاه و سفید
کوشک – باغهای ایران
۱۷۵۰۰۰ تومان–۳۲۲۰۰۰ تومان
انتخاب گزینه ها
This product has multiple variants. The options may be chosen on the product page
رنگی
سیاه و سفید
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.